The pupils of the 2nd grade from the primary school M.B.Alberti had the amazing opportunity of exploring Casa Cavazzini and its exhibition of modern paintings with a special guide: Mrs Courtney Aninger,  a graduate from the School of Visual Arts di New York.

Last December the pupils of the 2nd grade from the primary school M.B.Alberti had the amazing opportunity of exploring Casa Cavazzini and its exhibition of modern paintings with a special guide: Mrs Courtney Aninger, a graduate from the School of Visual Arts di New York, along with her valid helper.

The children visited the museum listening to a simple but interesting lesson about portraits, different kinds of sculpture and the surviving rooms of the sumptuous house that Casa Cavazzini once was.

Everything the children heard was in English: not only did they have to understand, but they were also invited to ask and to repeat words and sentences in that language.

The lab about colours and portrait has been particularly wonderful. First of all, pupils reviewed which are the primary, secondary and complementary colours.

Next, they tried to portray one of their friends using only complementary colours.

Real masterpieces were born from the children’s natural ability to create without bashfulness or fear of mistakes: perhaps, this is the way modern art began.

Album fotografico

Esploriamo il Museo di Arte Moderna di Udine
Lo scorso dicembre gli alunni della 2a classe della scuola elementare MBAlberti hanno avuto la fantastica occasione di esplorare Casa Cavazzini e la sua mostra di dipinti moderni con una guida speciale: la signora Courtney Aninger, diplomata alla School of Visual Arts di New York (e la sua valida aiutante).
I bambini hanno visitato il museo ascoltando una semplice ma interessante lezione sul ritratto, sui diversi tipi di scultura e sulle stanze rimanenti della sontuosa casa che un tempo era la dimora Cavazzini .
Tutto ciò che i bambini ascoltavano era in inglese: non solo dovevano capire ma venivano anche invitati a chiedere e ripetere parole e frasi in quella lingua.
Meraviglioso è stato il laboratorio sui colori e sul ritratto. Prima di tutto gli alunni hanno ripassato quali  sono i colori primari, secondari e complementari.
Successivamente hanno provato a ritrarre un loro amico usando solo colori complementari.
Veri capolavori sono nati dalla  naturale capacità dei bambini di creare senza timidezza o paura di sbagliare: forse è questo il modo con cui l’arte moderna è iniziata.